Next Level Innovations is initiatiefnemer van Next Level School, een innovatief programma in onderwijsland dat scholen helpt met hun onderwijsvernieuwingsvraagstuk(ken).
Hoe ziet de school van de toekomst eruit? Wat hebben leerkrachten en leerlingen nodig om leren leuker en beter te maken? Next Level School heeft haar focus op het primaire onderwijs en gaat op zoek naar antwoorden om binnen 3 jaar duurzame voorbeeldscholen te kunnen presenteren. De missie van Next Level School is om een plek te creëren waar kinderen zich kunnen ontwikkelen om in de maatschappij van de toekomst succesvol en gelukkig te kunnen zijn. Een plek waar het voor leerkrachten plezierig en uitdagend werken is.
Benieuwd naar hoe dat in de praktijk werkt?
In Friesland zijn de eerste 25 scholen in het basisonderwijs gestart.
This message is only visible to admins:
Unable to display Facebook posts
Het programma is gericht op het revitaliseren van de school en het vernieuwen van het onderwijsconcept in een krimpende markt. Het einddoel is het creëren van toekomstbestendig duurzaam voortgezet onderwijs, dat een meerwaarde heeft voor de hele Terschellinger gemeenschap.
De vraag naar onderwijs gerelateerde consultancy staat onder druk. Tegelijkertijd is onderwijsvernieuwing een uitermate relevant en actueel thema. Nieuwe oplossingen worden gevraagd. Digitale ondersteuning neemt meer en meer een plaats in binnen het onderwijs. Online oplossingen voor bestaande vraagstukken zijn voorhanden, dus was er vanuit Cedin de vraag naar vernieuwing, ontwikkeling en innovatie. Co-creatie en samenwerking met complementaire partners was de oplossing om dat doel te bereiken. Met aan de basis een eensgezinde aanpak en het spreken van dezelfde taal.
Het World Food Programme wenst extra geld om alle uitdagingen waar het voor staat, het hoofd te kunnen bieden. Maar: consumenten en bedrijven zijn niet bereid zomaar te doneren. Hoe lossen we dat op?
Het antwoord op dit vraagstuk was een echte out-of-the-box oplossing. Een frisse blik was nodig. We hanteerden de zogeheten ‘Need driven market based gift in kind’-strategie. Een mix van verschillende telecomoplossingen, logistieke oplossingen, financiële diensten en voedingsmiddelen.
TNT was hiermee één van de eerste organisaties in de corporate wereld en daarmee trendsettend. Het succesvol verbinden van een duurzame ideologie met business drivers is de basis van succes gebleken. Veel bedrijven groot en klein volgen nu die koers. Duurzaam wordt mainstream!
Wubbo Ockels riep ooit bij de introductie van de nieuwe MVO-strategie: “Je begint helemaal verkeerd, waar is je droom, laat je niet afleiden.” Natuurlijk had hij gelijk. En begin dan met het creëren van een gezamenlijk perspectief.
Binnen een organisatie komen de meeste verbeterideeën of innovaties bij medewerkers vandaan. Zo ook ‘Leonardo’. Onder deze naam is PostNL, met behulp van een online ideation platform, verder geholpen in haar innovatiestrategie. Online communicatie leent zich uitstekend om ideeën en wensen van grote groepen te genereren. Zowel intern als extern. Dit vraagt om een geregisseerde planmatige aanpak.
Logistieke dienstverlener TNT had de volgende vraag: ‘Hoe kan je met behulp van voor- of achterwaartse integratie in de keten meer betekenen voor je klant en wat is daarvoor nodig?’ Bovenstaande uitdaging vraagt om een andere aanpak en dus ook om andere competenties van de verkoopafdeling. Er moest geïnvesteerd worden in mensen. Accountleadership was nodig. Gemeenschappelijke belang van diverse business units was cruciaal zonder het eigen belang uit het oog te verliezen. Met andere woorden: samenwerken.
Bij het verbeteren van de communicatie tussen klant en dienstverlener, blijkt van binnenuit ontwikkelen vaak een grote uitdaging. Disruptieve Innovatie komt vaak van buiten. Soms moet je dichtbij jezelf blijven als bedrijf: ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Hier bleek objectieve en externe kennis daarom doorslaggevend.
Scholen hebben vele aandachtsgebieden en doelstellingen. Schoolbestuurders leggen verantwoording af over het gevoerde beleid en de behaalde resultaten in het jaarverslag. Een goed geïntegreerd jaarverslag waarin de samenhang tussen alle relevante zaken duidelijk wordt weergegeven is niet alleen een terugblik naar het verleden maar biedt ook een basis voor verdere ontwikkeling in de toekomst.
GDI Index biedt gemeenten de kans om te verduurzamen aan de hand van een duurzaamheidsscore en groeimogelijkheden. Be Responsible zet zich in om alcohol- en drugsvrij werken te realiseren. Twee bedrijven met een maatschappelijke missie. Maar ook twee bedrijven met een drang naar meer: zowel GDI Index als Be Responsible klopten bij Next Level Innovations aan met een grootse wens. Ze wilden groeien! En dan niet alleen om hun bereik te vergroten; ze wensten vooral een grotere impact bij hun doelgroepen. Next Level hielp aan de hand van een advies- en strategievormingstraject.